Guide til helpdesk og servicedesk

Invester i dag

helpdesk, servicedeskI alle virksomheder er der til tider rygende travlt, og det er i de tider man har brug for at skabe sit overblik.
For at få overblik over sin virksomhed som helhed, kan man benytte sig af servicedesk eller helpdesk.
Der er mange grunde til at man skal vælge et servicedesk eller helpdesk og her kommer der nogle gode argumenter for hvorfor man skal vælge det til.
Hvis du har en organisation hvor medarbejdere har behov for at samarbejde på tværs af leddene er det en rigtig god ide, da det letter kommunikationen i virksomheden betydeligt. Medarbejdernes produktivitet stiger i takt med at man vælger at få implementeret servicedesk eller helpdesk, men samtidig også brugertilfredsheden.
Der findes mange systemer ude i den store jungle så det er derfor vigtigt at man analyserer sin virksomhed igennem og undersøger om hvorvidt man har behov for enten servicedesk eller helpdesk.
Hvis man vil optimere sin virksomhed og danne nye processor, som er tidsbesparende og mere brugervenlige for medarbejderne, så er servicedesk eller helpdesk en rigtig god idé.
Tag en snak med hver enkelt medarbejder og lyt til ønsker der skal være i et sådant system, for da vil spare tid og penge og samtidig opfylde ens medarbejderes behov for en integreret løsning i virksomheden.
Systemerne er ikke specielt svære at implementere, så det handler kun om at være helt konkret og fortælle udbyderen hvilket system man har behov for.

Fokus

Få styr på din kerneforretning og lad andre om at håndtere et besværligt IT-system. Det vil kunne ses på bundlinjen inden for ganske kort tid, hvis man investerer sine penge i et servicedesk eller i et helpdesk.
Der vil altid kunne opstå et behov for at man skal snakke med en supporter, men der sidder altid medarbejdere klar i de respektive firmaer klar til at hjælpe med svære tekniske spørgsmål, som kan være af en sådan karakter at selv den klogeste tekniker i jeres virksomhed ikke kan svare på det.
En del virksomheder vil se dette som en ekstraudgift, men i længden vil det kunne svare sig at implementere enten servicedesk eller helpdesk, allerede indenfor måneder.
Det handler egentlig mest om at fokusere på at lave det man selv er dygtig til, og hvis du sælger møbler i din virksomhed, så fortsæt med det og lad andre om at fokusere på deres kerneforretning – servicedesk og helpdesk.
Andre virksomheder taler godt om muligheden for at benytte et servicedesk eller et helpdesk, hvilket kun kan tale for at man skal investere sig i et dette produkt.
Spørgsmålet er så hvilken udbyder man skal vælge og her er det vigtigt at samle tre tilbud ind og herefter vælge det tilbud der matcher bedst i forhold til pris og behov.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *