Kursus i tidsstyring kan gøre underværker for din effektivitet

tidsstyringVil du gerne lære at blive bedre til tidsstyring og anvende din tid på arbejdet mere effektivt? Så kan du ved at læse min blog måske få inspiration til at tage det samme personlig effektivitet og tidsstyring kursus, som jeg tog, da jeg netop også havde vanskeligheder ved at håndtere tiden på mit arbejde.

Det hele startede faktisk ud med at jeg lige var blevet ansat som marketingschef for en stor international virksomhed, efter ti års tro service i den samme virksomhed. Derfor mente ledelsen at jeg godt kunne overtage tøjlerne fra den forhenværende marketingschef, eftersom jeg havde arbejdet 10 år den samme afdeling, med stor succes.

Blev overvældet over mine arbejdsopgaver

Dog da jeg startede min første dag som marketingschef blev jeg overvældet over hvor meget arbejde og fokus det virkelig kræver at nå at få færdiggjort alle sine arbejdsopgaver til tiden, efterhånden blev jeg vant til at arbejde lange arbejdsdage og min arbejdsuger var langt over de normale 37 timer om ugen. Tiden blev hurtigt en mangelfuld ressource, som jeg slet ikke havde nok af, og mit arbejde begyndte stille og roligt at hobe sig op, hvilket medførte at jeg blev yderlig stresset af hele situationen.

Derfor valgte jeg sammen med nogle kollegaer i marketingsafdelingen at tage på et kursus i personlig effektivitet og tidsstyring, for at blive bedre til at varetage mine arbejdsopgaver, arbejde mere effektivt, samt håndtere blive langt bedre til at håndtere mit tidsforbrug.

Kendskab og viden til en masse uundværlige værktøjer

Dette kan jeg med sikkerhed sige blev en af de bedste beslutninger jeg har foretaget mig i rigtig lang tid, eftersom jeg fik kendskab og viden til en masse uundværlige værktøjer som jeg simpelthen ikke ville kunne leve uden i dag. Jeg lærte bl.a. en masse om hvordan jeg skulle planlægge og prioritere mine arbejdsopgaver, og fik lært nogle gode øvelser som hjalp mig med min tidsstyring.

Dog var det bedste jeg fik ud af mit tidsstyring kursus, var helt klart at få lært at hele tiden være på forkant med mine arbejdsopgaver. Altså være mere proaktivt medhensyn til mine arbejdsopgaver, da jeg i løbet af en dag har mange ensartet researchopgaver, som jeg ved, jeg skal lave og derfor husker jeg nu at få det lavet som noget af det første når jeg møder på arbejde.

Alt dette har hjulpet mig til at blive mere effektiv på mit arbejde og blive bedre til at håndtere mit tidsforbrug. Derfor kan jeg meget varmt anbefale andre at tage et kursus i personlig effektivitet og tidsstyring, hvis du også har problemer med tidsstyring.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *